Trolejbusová trať na Obvodovej — Žilina Gallery

Žilina Gallery :: Fotogaléria mesta Žiliny

Galéria | Fórum
247/262

Trolejbusová trať na Obvodovej

premietanie (slideshow)
Trolejbusová trať na Obvodovej


Trolejbusová trať na Obvodovej ulici

Trolejbus Škoda 31 Tr SOR ev. č. 255, linka č. 14
(Foto: 16. 7. 2017)

Obvodová ulica, jej trolejbusová časť, je vymedzená kruhovou križovatkou na sídlisku Hliny, prechádza okolo sídliska Solinky tvare podkovy a končí pri križovatke s Ulicou Na Veľký Diel (bývalá ulica Pod hájom). Na Obvodovej ulici sa nachádza obratisko trolejbusov Jaseňová a tri trolejbusové zastávky: Smreková, Limbová a Jaseňová. Trolejbusová trať bola slávnostne otvorená od centrálneho okruhu (križovatka Komenského a Veľká okružná) cez Hliny na Solinky po obratisko Jaseňová 1. 7. 1996. Súčasťou stavby bola postavená aj meniareň na Bajzovej ulici. Cez novú trolejbusovú trať prešiel po otvorení zo zastávky "Polícia" cez Hliny na Solinky trolejbus Škoda 15 Tr ev. č. 228.

Trolejbus Škoda 31 Tr SOR ev. č. 255 na linke č. 14 prechádza po Obvodovej ulici smerom do centra a na sídlisko Vlčince. Dňa 20. 12. 2012 bolo v areáli DPMŽ slávnostne odovzdaných 10 nových nízkopodlahových trolejbusov. Mesto Žilina zakúpilo sedem nízkopodlahových kĺbových trolejbusov typu Škoda 31 Tr SOR a tri krátke trolejbusy typu Škoda 30 Tr SOR. Nízkopodlahové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR a Škoda 30 Tr SOR sú vyrábané v spolupráci firiem Škoda Electric (elektrická výzbroj a kompletizácia) a SOR Libchavy, ktorý dodáva karosérie. Mesto Žilina týmto obnovilo a posilnilo vozidlový park Dopravného podniku mesta Žiliny. Slávnosti sa zúčastnili Ing. Igor Choma, primátor Mesta Žilina, Ing. Juraj Blanár, predseda ŽSK, Ing. Ján Barienčík, PhD., riaditeľ DPMŽ a Ing. Karel Majer, riaditeľ divízie Pohony a trolejbusy ŠKODA ELECTRIC a. s. Plzeň.

Trolejbus Škoda 31 Tr SOR plne nízkopodlahový päť dverový kĺbový trolejbus. Dĺžka vozidla je 18 m. Elektrická výzbroj je uložená v kontajneri na streche vozidla. Má zabudovaný jeden asynchronný trakčný motor. Mikroprocesorovo riadený napäťový striedač s možnosťou rekuperácie výrazne znižuje energetickú náročnosť na prevádzku vozidla a náklady na údržbu. Trolejbusy okrem Žiliny premávajú v Prešove a Hradci Králové. DPMŽ zakúpil sedem trolejbusov tohto typu, sú v mestských farbách a majú pridelené evidenčné čísla 251 - 257.
Základné údaje: Dĺžka 18 750 mm, šírka 2550 mm, hmotnosť 16 000 kg, výška podlahy 360 mm/400 mm, výška 3400 mm, počet dverí 5, max. rýchlosť 65 km/h, motor 1 ks Škoda 2 ML3846 K/6, asynchrónny, 6-pólový, externé chladenie, výkon motora 250 kW, elektrická výzbroj Škoda BlueDrive, IGBT prvky, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, pracovné napätie 600 / 750 V DC. Počet miest na sedenie 50 + 2 sklopné sedadlá + 1, počet miest na státie 116, celkový počet miest 166 + 1.



Kategórie
Publikované
Rozmery 898*600
Návštev 17

[0] Komentárov

Pridať komentár